lunedì 7 luglio 2008

Sardegna nel cuore e nella mente....

No isco itte mi suzzedit candito arrivo in Sardigna a serentina. Istraccu, calchi ia no isco mancu inue so e inue fia candho so ancora in altu e incominzan'a s'iere sas primas lughes de sa costerà. Podimus esser'in tott'ue... mi naro, e tneditendhe sos pensamentos sighin'a currere in s'altu 'e logos chi no sun de nisciunu ma de su coro o de sa notte prufundha. Candho poi sos primos passos carignan sa terra su profumu 'e s'aera e de sos fiores m'ischidat e mi narat "Benennidu! Arrividu a domo ses...". Mi peso tandho a nou coment'e prò incantu e mi connosco intro cun sos ammentos chi mi giughen attesu a sa campagna e a sas pessones mias cun sos sonos chi connosco mezus de tottu, mezus de sa Musica chi fatto e chi mi giughet attesu. So cuntentu tandho, ca cuntresto cun custa terra e l'isco solu eo, comente chi siat unu misteriu o unu pattu sizidu in tempus antigu. "...Hap'a torrare a morrer'inoghe... ispero..." mi naro, e so già pensendhe a candho poto tuccare un'attera oliai.

Testo di Paolo Fresu

Traduzione

Non so cosa mi succede quando arrivo in questi luoghi di sera. Così stanco, qualche volta non so neanche dove sono e dove ero quando sono ancora in alto e si intravedono le prime luci della costa... Possiamo essere ovunque... mi dico, e meditando i pensieri seguono la loro corsa verso l'alto dei luoghi che non appartengo¬no a nessuno, ma sono del cuore e della not¬te profonda. Quando, poi, i miei passi accarezzano la terra il profumo dell'aria e dei fiori mi sveglia e mi sussurra "Benvenuto! Sei arrivato a casa...". Mi ergo, allora, come nuovo per incanto e mi riconosco dentro con i ricordi che mi portano lontano, alla mia campagna e ai miei cari, con suoni che conosco più di ogni altra cosa, meglio della Musica che faccio e che mi porta lontano. Allora sono contento, perchè parlo con questa terra e solo io so questo, come per un mistero o un patto segnato in un tempo antico. "...Ritornerò a morire qui... spero..." mi dico, e sto già pensando a quando potrò ripartire un'altra volta!

Nessun commento: